نخبگان شهر وانتخابات

خرید بک لینک

تعداد سردمدارانی که توانسته اند در طول تاریخ شهرضا، هویت و غنای فکری و فرهنگی شهر ما را نمایندگی کنند بسیار اندک بوده و در پاره ای موارد بیشترین فاصله را با آنچه که بودیم و هستیم داشته اند.شهری که دومین یا سومین شهر استان دهم ایران در اوایل قرن حاضر بوده،هم اکنون به شهری کم اهمیت و دچار انبوه مشکلات و کمبودها تبدیل شده است.آخرین باری که سرمایه گذاری مهم و قابل توجهی در این شهر صورت گرفته،احداث و راه اندازی کارخانه نوین است که حدود هشتاد سال از افتتاحش و هفده سال از تعطیلی و نابودی اش میگذرد.اگر کسی بخواهد یک شرکت یا صنعت مهم و ملی را در شهرضا معرفی کند باید به چه اشاره کند؟ سفال و انار شهرضا که یادگار هزار سال فرهنگ و کشاورزی گذشتگان این شهر است در بدترین شرایط خود به سر میبرد در حالیکه گلاب قمصر و کاشان که نخبگان و فرهیختگانش دل در گرو توسعه و تعالی دیارشان داشتند به برندی جهانی تبدیل شده است.انبوه گردشگران و مسافران در این ایام سیاحت و تفریحشان را در این شهرها میگذرانند و علاوه بر تبادلات فرهنگی،منافع سرشار اقتصادی و رونق و اشتغال را برای مردمانشان به ارمغان می آورند.از نظر نگارنده نخبگان این شهر مهم ترین کسانی هستند که میتوانند و باید وظیفه شان را نسبت به دیاری که در آن بالیده اند ادا کنند.آنها به دلیل صفت نخبگی و احترام و موقعیت فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و اقتصادی که دارند شایسته ترین افراد برای خدمت به همشهریان خود هستند.چگونه است که ما تا رده های بالای مدیریتی کشور افراد موثر و تاثیرگذاری داریم ولی این افراد نقشی در بهبود اوضاع شهر خودشان ندارند؟شهر ما از روستاهای استان اصفهان هم در چرخه توسعه عقب تر است.ظلم بزرگی است که اینگونه با یادگار گذشته گانمان برخورد کنیم.سفال وسرامیک و کشاورزی و آثار تاریخی و طبیعی این شهر امکان بزرگی برای جذب گردشگر و ایجاد اشتغال است.متاسفانه سهم ما از رادیو و تلویزیون و سایر رسانه ها ناچیز است.کسانی هم که منطقا در این زمینه مسئولیت دارند گویا کارهای مهمتری دارند و نمی توانند موجی در جهت شناساندن و تبلیغ مستمر توانمندی های کهن دیار ما راه بیندازند.تنها میشود به نخبگان امیدوار بود که از نفوذ و ارتباطات خود برای توسعه شهر خود استفاده کنند و با جذب و تشویق سرمایه گذاران معتبر این رخوت و عقب ماندگی چندین دهه ای را جبران کنند.

آخر همین ماه سردمدارانی جدید برای سیاستگزاری بلدیه دیار ما انتخاب میشوند و این مستاجران جدید قرار است قسمت مهمی از جایی که به آن شهرضا میگویند را برای چهار سال نمایندگی کنند.عملکرد ادوار مختلف شوراهای شهر ما با وجود اندک نقاط قوت،به شدت نا امیدکننده است.به عنوان مثال شورایی که ماههای اخر خود را میگذراند میتواند به عنوان نمونه والایی از ناکارآمدی و اتلاف و نابودی منابع عمومی به همراه سوزاندن فرصت های فراوان در سطح ملی و جهت عبرت همگان مطرح شود.شورایی که سالانه صدها میلیون هزینه حق جلسه و مسافرت و همایش و نمایش و...بر شهروندان شهر تحمیل کرده و نتیجه اش همان بوده که بدون وجودش میتوانست باشد.توصیه ام به عنوان یک شهروند به نخبگانی که قرار است لیست های انتخاباتی را تنظیم کنند این است که علاوه بر دقت در تنظیم لیست ها مسئولیت عواقب آن را نیز بپذیرند و مطمئن باشند که در صورت رای آوری نامزدهای مورد حمایت آنها نقد بیرحمانه در انتظارشان خواهد بود و بابت هر قصور و تقصیر باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.مثل بعضی منتخبان نشود که معتقدند توقعات مردم شهر بالاست در حالیکه عوارض پرداخت نمی کنند.دریافت عوارض را جایی میتوان متوقع بود که امکانی برای سرمایه گذاری و جذب منابع ایجاد شده باشد.چگونه میتواند از درآمد و ثروتی که وجود ندارد توقع دریافت عوارض داشت؟بدیهی است که انجام صحیح و شایسته امور برای شهروندان وظیفه ای ایجاد نمیکند و ایشان ملزم به تشکر از منتخبان خود نیستند اما حق دارند که نسبت به کوتاهی و کم کاری به شدت معترض باشند چون هزینه اش را پرداخته اند.

+ نوشته شده در پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت ۱۳۹۶ساعت 19:11 توسط بهنام طبیبیان |
مدارا...

ما را در سایت مدارا دنبال می‌کنید

برچسب: نخبگان,شهر,وانتخابات, نویسنده: بازدید: 57 تاريخ: جمعه 27 مرداد 1396 ساعت: 12:21

صفحه بندی