قبلا هم نوشتم ایرادی ندارد هر کس که شرایط قانونی را برای ثبت نام در انتخابات شورای شهر دارد،بخت خود را بیازماید و برای کسب نظر همشهریانش برنامه احتمالی خود را ارائه دهد.اساسا ایجاد محدودیت های زیاد برای امور انتخابی معمولا به نتیجه مطلوب ایجاد کننده آن منجر نشده،و به همان سرنوشتی دچار شده است،که سایر امور تحمیلی دچار میشود.بنابراین مسئولیتی متوجه نامزدها از لحاظ تصمیمشان برای اعلام حضور نیست و آنها این حق را داشته و دارند که خود را در معرض رای جامعه قرار دهند.اما اگر اجازه توصیه هایی به نامزدهای محترم داشته باشم و البته گوشی هم برای شنیدن باشد که امید است چنین باشد،عرض میکنم که هرگز در میزان دانش و توان خود دچار توهم نشوید.به دانش و مطالعات قبلی خود بسیار بها بدهید.از کارها و ماموریت های ایام زندگی خود تصویر دقیق و روشنی ارائه دهید.متاسفانه در جامعه ما وقاحت و خالی بندی بیش از حد مجاز دیده میشود.مطمئن باشید عده زیادی متوجه وعده های غیر معقول میشوند،به فکر آبروی خودتان در صبح شنبه بعد از انتخابات هم باشید.به هر حال انسان میخواهد در بین همین مردم زندگی کند و شایسته نیست به دست خودش مضحکه خاص و عام بشود.فضای مجازی را جدی بگیرید،گاهی اوقات اولین اشتباه،آخرین اشتباه میتواند باشد.دقیق و قابل اندازه گیری سخن بگویید و وعده بدهید.بعضی از افراد تنها فضیلتی که دارند این است که نمی توانند بفهمند در جامعه چه میگذرد.حرفهایی میزنند که بندگان خدا ککشان هم نمی گزد و با لبخند معناداری از کنار گوینده و سخنانش میگذرند.لطفا شما از آنها نباشید.وقت خود را با تعریف و تمجید بی حاصل از افراد تلف نکنید.شان انسان بسیار بالاتر از این است که برای کسب چند رای سعی در فریب دیگران داشته باشد.خودتان باشید.امور متبرک و مورد احترام مردم را دستاویز جاه طلبی قرار ندهید.ایمان و اعتقاد مردم سرمایه مهمی است و نباید بازیچه شمرده شود.متوجه باشید که برای شورای شهر چه سرزمینی نامزد شده اید.حداقل شناختی از محلات و نیازهای مختلف آن داشته باشید.فارسی حرف زدن،فارسی نوشتن و فارسی فهمیدن را جدی بگیرید.زبان فارسی زبان ملی ایرانیان است.این را از آن جهت میگویم که شاید لازم شد جایی سخنرانی کنید یا مقاله ای بنویسید.مثل بعضی ها نشود که سخنانشان زنگ تفریح جلسات محسوب میشود.شما صرفا نامزد شورای شهر هستید.در باره کائنات و امور جهانی و فقه و فلسفه و عرفان نظریه پردازی نکنید.وظایف شورای شهر مشخص است. در باره همان ها اظهار نظر کنید.شورا را قیاس از بازار عطاران نگیرید.لازم نیست شورای شهر بوی چیزی بدهد.مشکلات مالیتان را قبل از تبلیغات حل کنید.شورای شهر جای خوبی برای رسیدن به آنچه که تا کنون نرسیده اید نیست.جای خوبی برای احترام دیدن هم نیست.زمانه دگرگون شده است.خرجش به دخلش نمی خورد.به محض انتخاب شدن و شروع دوره قانونی سیل انتقادات به سوی شما روانه خواهد شد اگر سعه صدر ندارید و نمی توانید انتقاد و منتقد را تحمل کنید بهتر است به موضوع دیگری فکر کنید.احتمالا شما نمی توانید مثل بسیاری دیگر از منتخبان،برای شهرتان کاری انجام دهید.در صورت انتخاب شدن از مشورت مشاوران بی طرف بهره بگیرید.رای آوری دلیل بر همه چیز دانی نیست.عصر علامه بودن گذشته است.به شهرتان بها بدهید.جوری رفتار کنید که دیگران از تجربه شما استفاده کنند نه باعث عبرت دیگران بشوید.مثل بعضی دوره ها نشود که عملکردشان میتواند به عنوان نمونه والایی از ناکارآمدی و اتلاف منابع و برای درس گرفتن سایرین مطرح شود.