مدارا

متن مرتبط با «بهار» در سایت مدارا نوشته شده است

بهار ایرانشهر

  • نیلوبلاگ

    به نظر من اشکالی ندارد که کسی سالهایی طولانی از عمر خود را به نقالی و نقادی نسبت به تاریخ کهن ایران زمین تلف و اصرار کند که آیین و رسوم قدیمی ایرانیان و تاریخ قدیم ایران زمین چیزی به جزخرافه نیست وهمینطور معتقد باشند بهتر است امروزیان کهنه پرستی را کنار گذاشته و امور خود را فارغ از آنچه در گذشته و بر اساس علم جدید،تدبیرکنند.بدیهی است که جهل دلیل نیست و نمی تواند بهانه موجهی برای تبیین هر چیزی که ما نمی توانیم بفهمیم باشد.مشکل اینجاست که همین افراد بعضا در مقام تصمیم گیری باشند و دانسته یا ندانس...

    ادامه مطلب
  • بهار هست و تو هستی و عشق هست و امید

  • نیلوبلاگ

    نمیدانم بعضی ها چه اصراری دارند که مدام در مذمت نوروز و آداب و سنن آن و بی فایده بودن مناسکش بگویند و بنویسند.همین چند روز پیش اتومبیل در تعمیرگاه بود و بناچار! سوار وسیله نقلیه عمومی شدم.راننده محترم تاکسی که ترافیک سنگین خیابان دکتر بهشتی حوصله اش را برده بود شروع کرد به شکوه و شکایت از کار و کاسبی و شلوغی روزهای پایانی سال و مخارج سرسام آور زندگی.در میانه سخن نیاکان باستانی را هم بی نصیب نگذاشت و سخنانی بر زبان آورد که بهتر است ننویسم. ابتدا سعی کردم که حرفهایش را نشنیده بگیرم و مشغول تماشای ...

    ادامه مطلب